Základy počítačové grafiky z 6. ledna 2004

<<< Hlavní stránka

Bylo 10 otázek po 50 bodech na 2 hodiny. Pokud chceš mít všechno tak docela pakárna.

  1. Přímka
    • Zadány 2 body [x1, y1, w1] a [x2, y2, w2]. Z těchto bodů určete rovnici přímky ax + by + c = 0 a napište program pro výpočet koeficientů a, b, c.
  2. OpenGL
    • Zadán program, který vykreslí čtverec. Jakou bude mít barvu a pozici po transformacích glTranlated(0, 1, 0) a glRotated(45, 0, 0, 1)
  3. Phongův osvětlovací model
    • Napsat základní rovnici, rozepsat jednotlive složky (ambientní, difuzní a odražené světlo), k nim nakreslit obrázky a vysvětlit jednotlivé parametry.
  4. Stínování
    • druhy a jejich popis s obrázky
    • jak se zapne stinování v OpenGL a které tam lze použít
  5. Světlo
    • popsat RGB model
    • CIExy model
    • co je to gamut, čára spektrálních a nespektrálních barev
  6. Křivky
    • matematický aparát pro Bezierovy a Hermitovy křivky
  7. Viditelnost
    • napsat algoritmus pro z-Buffer
  8. Ray-tracing
    • vysvětlit princip
  9. Kreslení křivky
    • Napsat podprogram pro vykresleni Hermitovy křivky pro pocet useku zadanych v parametru.
  10. Ořezávání
    • Vysvětlit princip Cyrus-Beckova algoritmu v E3.
    • Nakreslit vývoják
Přílohy:    Podrobnější zadaní od Kohla
<<< Hlavní stránka

Chcete-li pridat zkousku, poslete ji na tento mail: admin@zkousky.euweb.cz

~Www.zkousky.euweb.cz~
l.p. 2002-2004