Bylo 10 otázek po 50 bodech na 2 hodiny. Pokud chceš mít všechno tak docela pakárna.
- Přímka
- Zadány 2 body [x1, y1, w1] a [x2, y2, w2]. Z těchto bodů určete rovnici přímky ax + by + c = 0 a napište program pro výpočet koeficientů a, b, c.
- OpenGL
- Zadán program, který vykreslí čtverec. Jakou bude mít barvu a pozici po transformacích glTranlated(0, 1, 0) a glRotated(45, 0, 0, 1)
- Phongův osvětlovací model
- Napsat základní rovnici, rozepsat jednotlive složky (ambientní, difuzní a odražené světlo), k nim nakreslit obrázky a vysvětlit jednotlivé parametry.
- Stínování
- druhy a jejich popis s obrázky
- jak se zapne stinování v OpenGL a které tam lze použít
- Světlo
- popsat RGB model
- CIExy model
- co je to gamut, čára spektrálních a nespektrálních barev
- Křivky
- matematický aparát pro Bezierovy a Hermitovy křivky
- Viditelnost
- napsat algoritmus pro z-Buffer
- Ray-tracing
- Kreslení křivky
- Napsat podprogram pro vykresleni Hermitovy křivky pro pocet useku zadanych v parametru.
- Ořezávání
- Vysvětlit princip Cyrus-Beckova algoritmu v E3.
- Nakreslit vývoják
Přílohy:
Podrobnější zadaní od Kohla
|