Test ZPG - okruhy Matematika pro počítačovou grafiku - rovnice základních geometrických primitiv (přímka, úsečka, kružnice, elipsa, rovina, koule), výpočet směrových vektorů, normál, průsečíků. OpenGL a GLUT - co zhruba obsahují, filozofie, užití, omezení. Důkladná znalost základních příkazů, jako jsou příkazy pro otevření okna, obsluhu událostí, geometrické transformace, projekce, ořezávání, běžná 2D a 3D kresba včetně dvojitého bufferování, osvětlování, stínování, nastavování textur. Znalost praktického použití a chování základních příkazů. Znalosti OpenGL jsou požadovány v rozsahu, který byl zapotřebí pro řešení semestrálních prací, včetně materiálu ze cvičení a z ukázkových příkladů na síti. Část teorie počítačové grafiky, která byla zapotřebí pro semestrální práci anebo byla probírána na cvičení - souřadné systémy, homogenní souřadnice, transformace, projekce, osvětlení a stínování, Coonsovy a Bezierovy křivky. Pro test bude povoleno používat pouze námi poskytnutý seznam prototypů základních funkcí s typem parametrů (zhruba odpovídající formátu .h souboru), žádné další materiály nejsou povoleny. Otázky budou bodovány různě podle obtížnosti, v testu bude uvedeno, kolik bodů student získá za příslušnou číst odpovědi. Předpokládám přibližně 10 otázek na 120 min.