Západočeská univerzita
Fakulta aplikovaných věd
Katedra informatiky a výpočetní techniky
Centrum počítačové grafiky a vizualizace dat
Základy počítačové grafiky KIV/ZPG

Průchod terénem (Passage of terrain)

Zadání:

Zadáním semestrální práce je vytvoření aplikace pro průchod terénem na smyšlené "planetě". Aplikace bude kompletně provedena v prostředí .NET s využitím rozhraní OpenGL. Terén ude zadaný polem alespoň 128x128 výšek a vykreslený pomocí trojúhelníkové sítě. Výšková mapa terénu bude načtena z binárního souboru, jedna výška je zde reprezentována jedním bytem, výšky jsou uloženy v řádcích od západu k východu, řádky jsou uloženy od severu k jihu. Průchod pozorovatele terénem je ve výšce očí ( 1,85 m ), výšku terénu mezi body zadanými výškovou mapou je třeba interpolovat. Pozorovatel nesmí vylézt z konce výškové mapy a za žádných okolností nesmí vidět nebo vstoupit do terénu. Pozorovatel se pohybuje konstantní rychlostí ( 3 m/s ). Pozorovatel se může pohybovat pomocí klávesnice a rozhlžet se pomocí myši ( nesmí se však přetočit při pohybech nahoru/dolů, rozsah pouze ( -90° ; +90° ) ). Výchozí pozice pozorovatele je uprostřed mapy. Naše "planeta" je osvícena sluncem, jehož doba oběhu je 2 minuty ( tj. "světlo" je jednu minutu, "tma" také jednu minutu ). Přechod mezi dnem a nocí musí být plynulý. Během dne se mění intenzita slunečního svitu a uspůsobuje se i barva atmosféry.

Vypracoval:

Jan Moulis
A09B0359P
jmoulis@students.zcu.cz

-> PAPERS -> PUBLIC -> PRIVATE