Pohyb po virtuání planetě (Move around a virtual planet)

Zadání práce:

Vytvořit virtuální planetu, pomocí trojúhelníkové sítě. výšková mapa bude načtena z binárního souboru, jedna výška je reprezentovaná jedním bytem, výšky jsou uloženy v řádcích od západu k východu, řádky jsou uloženy od severu k jihu. Velikost mapy bude minimálně 128x128 s tím že vzdálenost mezi jednotlivými body je 2 metry. Pozorovatel bude chodit po terénu, a víška jeho očí bude 1,85m. Dorazí-li pozorovatel na konec mapy nebude moci pokračovat dále. Pozorovatel nesmí vidět ani vstupovat do terénu, proto bude použita interpolace mezi jednotlivými body. Rychlost pohybu bude 3m/s. Výchozí pozice bude uprostřed mapy. Veškeré pohyby a animace budou závislé na reálném čase. Planeta bude osvětlena sluncem s tím, že jeden den bude trvat dvě minuty (1min. den , 1min. noc). Během dne se bude měnit intenzita osvětlení(intenzita slunečního svitu). Během noci bude terén osvětlen tak aby bylo něco vidět. Přechod mezi dnem a nocí musí být plynulý. Pozorovatel se bude pohybovat konstantní rychlostí vůči času. Klávesou W bude umožněn pohyb v před, klávesou S pohyb vzad, klávesou A úkrok vlevo, a klávesou D úkrok vpravo. S tím že jednotlivé pohyby lze kombinovat. Pomocí myši se bude moci otáčet a rozhlížet. Rozhlížení nahoru/dolů bude pouze v rozsahu (−90°; +90°). Pomocí klávesy U lze invertovat rozhlížení nahoru/dolů.

Vypracoval:

Rendl Kamil
A09B0415P
rendlk@students.zcu.cz

Public
Private
Papers